Välkommen till mitt dilemma!

Hej alla bloggare!

Nu ger jag mig in i den här världen också :). Jag går just nu igenom ett, hmm, ska vi kalla det för ett litet problem kanske? Jag är högskoleutbildad, men som det ser ut idag så är det väldigt svårt för mig att komma vidare och få ett jobb, trots mina fyra års studier. Då börjar man ju onekligen att fundera över vad man ska göra, eller jag gör det i alla fall. Så en dag ställde min man frågan: "Men vad är din dröm då?" och svaret blev: "Ingen aning". Tragiskt? Japp, det kan man ju säga.

Sedan förra året driver jag mitt eget företag inom arbetsmiljö och hälsa. Jag har en magisterexamen inom folkhälsa, men valde under studetiden att inrikta mig på arbetsmiljö. Intressant? Ja mycket! Problemet är bara att det inte är så många företag som i dagsläget söker en konsult som mig, så man kan väl lugnt säga att jag inte kommit speciellt långt med mitt företag. Så för mig har företaget snarare blivit ett stressmoment, något som måste underhållas. Att komma på smarta idéer om hur jag ska komma framåt och kunna satsa med en så liten pengainsats som möjlig är inte enkelt.

Därför har jag nu beslutat mig för att jag ska börja plugga igen till hösten och nu kommer vi då till mitt dilemma. Jag beställde fyra kataloger från fyra högskolor i närområdet för att jag varken vill eller kan studera lägre bort än så. Tre av katalogerna gav väl ingen, vad ska man kalla det, ny insikt om vad det är jag vill. Så kom då den fjärde högskolekatalogen och den gav utdelning kan man säga. På den här högskolan fanns en utbildning till personalvetare, vilka de flesta av de jobbansökningar jag skickat (ja, de samlas på hög utan resultat) letar efter, så utsikterna för att få ett jobb borde i alla fall bli högre än vad de är nu. MEN, det fanns ytterligare en utbilning, nämligen en inom film. När jag såg den här utbildning kände jag att det är nog det här jag vill göra, det är nog det här som är min dröm! En stor filmfantast som jag skulle vilja arbeta med att recensera filmer! (Kan ju nämnas att jag är stolt ägare till ett par hundra dvd:s och enligt min pappa så är det inte "normalt" :P) Så vad gör man??

Min brilljanta man kom då på idén om att testa hur det är att recensera filmer, "starta en blogg" sa han, så det är det jag gör nu! Den här bloggen är tänkt för att jag ska kunna prova och se vad det är jag ska satsa på, är det den "säkra" utbildningen som personalvetare jag ska välja eller är det utbildningen inom film? Här kommer jag då att skriva om de filmer jag sett och jag kommer att läsa kommentarerna med intresse (hoppas nu bara att jag får några :))!

Så på återseende, dags att titta på film! (Kan det bli bättre? :D)
Camilla

Kommentarer
Postat av: supermom

Nu har jag läst hela din blogg! Jag trodde annars att ditt företag skulle gå bra, eftersom man tänker så mycket mer på personalen nu förtiden. Men det är kanske så att det där med personalvård blir lite nedlagt under en lågkonjunktur... och det är ju synd!

2009-04-18 @ 10:06:50
URL: http://mimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0