17 dagar kvar...

God dag i bloggvärlden!

Idag är det bara 17 dagar kvar innan beslutet ska vara inne och än har jag inte kommit närmare ett beslut... Vet inte alls hur jag ska göra! Men som tur är har jag några dagar kvar att fundera. Förhoppningsvis kan ett beslut mogna fram, ett beslut som jag kommer att kunna leva med i ganska många år framöver.

Men, jag börjar känna mig lite filmsugen igen. I helgen och i förra veckan tittade jag och min manpå alla sex Star wars filmerna och jag måste ju ändå säga att de tre senaste filmerna, alltså Star wars I, Star wars II och Star wars III är de bästa. Samtidigt har de andra också sin charm. Man, eller jag, förundras varje gång jag ser dem över hur kreativa skaparna har varit då de faktiskt inte hade de hjälpmedel som filmindustrin har idag, som t ex datortekniken. Min enda systerson (har fem systerdöttrar också) är ett stort fan av Star wars och spelar det i sitt Nintendo ds så ofta han bara får. Vet inte riktigt om han sett filmerna, alltså de "riktiga" och inte de tecknade, än, men det borde han nog inte gjort eftersom han fortfarande är så liten. Men, det jag skulle komma till, var att han förra sommaren var med mormor och morfar till en Star wars-mässa och där berättade de och hade utställningar av en del av de tricks de använt sig av i de äldre filmerna. Som till exempel när Anakin Skywalker åker racet så har de gjort människorna som sitter på läktarna med hjälp av topz! Det kan man inte tro när man ser dem! Eller jag kan det i alla fall inte. Kanske kan de riktigt inbitna fansen se alla knep de använt, men jag som inte kan det förundras som sagt var av deras påhittighet!

Så, nu är det bara valet om vad jag ska se för film idag. Min man tyckte att jag ska se en film som jag inte tycker är så bra och recensera den, men jag tror inte att det blir så idag! Känner mig lite sugen på att se "Definitely Maybe" igen... Hur det nu blir får ni se i uppdateringen av mina filmtankar eller recension eller vad man nu vill kalla det, som kommer senare!

Ha en bra dag!
Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0