God morgon i vårvädret!

Är det inte härligt när solen börjar skina och faktiskt avge lite värme? Undrar om det är för tidigt att fixa på balkongen och ta fram växter ur vinterdvalan? Kanske är det lite tidigt, men jag vet att jag till påsk förra året hade planterat lite påskliljor och att jag hade tagit fram mitt lilla äppelträd i dvärgformat, men det är ju en vecka kvar till påsk... Kanske ska jag vänta till helgen eller nästa vecka innan jag plockar fram trädet och min lilla tunna med örter... Förmodligen är det väl fortfarande ganska kallt på morgnarna och jag vill inte att mina fina växter ska dö, men jag längtar tills jag kan fixa på balkongen!

I måndags var en mycket förvirrande dag för mig. På eftermiddagen ringde en vän och hade tt jobbförslag. Dock ska ni veta att det varit många förslag hon kommit med och som runnit ut i sanden, så jag vågar inte ta ut något i förskott och väntar med volterna tills papprena är påskrivna. Men den här gången känns det som om idén har kommit längre än att det bara är ett förslag. Nu kommer förslagen från annat håll och inte bara henne själv och det involverar dessutom ett nytt jobb för henne i samma projekt också. Så nu skrivs en projektplan och sen handlar det till stor del om att få igenom förslaget och att vi ska få de pengar vi ansöker om... Hoppas hoppas hoppas

Jag vill ju helst jobba och inte börja plugga igen i höst och det här är verkligen ett drömjobb! Men som sagt är inget klart än... Om allt dessutom går igenom så kommer jobbet att börja efter semestern, vilket gör att jag ändå måste skicka in ansökan om vilken utbildning jag vill gå, bara för att vara på den säkra sidan.

Efter hennes besök fick jag ny energi och började träna igen i går. Har legat på latsidan och är en som inte gillar att träna, men har vetat att jag måste ta tag i det igen. Så det blev en springtur igår faktisk och jag kände mig väldigt duktig. Men idag tycker min otränade kropp inte speciellt mycket om mig för det gör ont i de flesta muskler som finns. Samtidigt är det en ganska behaglig känsla eftersom man vet att det gör ont för då vet man att man faktiskt gjorde något bra igår! :D Dessutom hittade jag en ny vår-/höstjacka, som jag letat efter i flera år, på rea, så nu känns det som om det börjar vända!

Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag och njut av solen, det ska jag göra!
Kramar
Camilla 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0