Radio ♥♥♥

Filmen Radio handlar om James Robert Kennedy, eller Radio som han kallas på grund av hans stora intresse av radioapparater, och amerikanska fotbollstränaren Harold Jones. Radio är efterbliven, eller lite långsammare än de flesta som hans mamma uttrycker det, och han spenderar sina dagar med att köra runt sin vagn i staden. Vid en av hans dagsturer stannar han och tittar på amerikansk fotboll och kommer på det sättet i kontakt med Coach Jones, vilken låter Radio bli mer och mer delaktig i träningen. Detta ifrågasätts dock av flera av stadens invånare, då de tycker att Jones lägger ner för mycket energi på Radio. Samtidigt blir coach Jones relation med familjen mer och mer lidande då han antingen tränar sitt lag eller umgås med Radio. Skolnämnden börjar dessutom utreda om hur det egentligen är att Radio tar mer och mer plats i stadens skola. Allt detta gör att Harold Jones tvingas ta ett beslut, ett beslut som rör både honom själv, hans familj, Radio, staden, skolan och hans lag.

Detta är en verklighetsbaserad film som jag har fastnat för. Visserligen brukar jag ju gilla många av de verklighetsbaserade filmerna, just för att de är verklighetsbaserade, och denna är inget undantag. Den är rolig, tragisk, sorglig och får en att tänka på hur vi behandlar varandra. Även om filmen var svår att få tag på, så ångrar jag inte en sekund att jag fortsatte att leta efter den!

Radio

Regi: Mike Tollin
Producenter: Mike Tollin, Brian Robbins och Herbert W. Gains
Skådespelare: Cuba Gooding Jr.
                            Ed Harris
                            Debra Winger


Kommentarer
Postat av: nnaatthy

Hej alla söta som läser detta, jag lottar ut en helt ny iPod touch 32 gb , direkt från apple.se

Ni får själva välja om ni vill ha erat namn inristat på ipoden eller inte !

TÄVLINGEN AVSLUTAS IMORGON 18;00

GÅ IN PÅ MIN BLOGG OCH ANMÄL ER TILL TÄVLINGEN ♥

www.latimbella.blogg.se



SKÖT OM ER :)!

2009-04-16 @ 20:53:48
URL: http://latimbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0