Doppresent

Min ena systerdotter som är född i december, ungefär en vecka innan julafton, ska döpas i slutet av april. Jag funderade mycket på vad man skulle köpa. Först var jag inne att köpa det jag köpt till alla mina andra syskonbarn, har 6 totalt varav en pojke (stackarn känner nog sig lite utanför när de tjejerna leker med sina barbies, men min älskade make brukar ge honom en hel del uppmärksamhet och spela dataspel eller spela på hans Nintendo DS med honom! Underbar pappa han kommer att bli :D), ett smycke. Men så kom jag att tänka på den bild jag har av mig själv när jag bara var några månader gammal som sitter i en ram. På denna ram finns det ingraverat info om när jag föddes, döptes och vikt och längd vid födseln. Det kanske man inte uppskattade så mycket när man var lite, men det gör jag definitivt nu!

Men jag kände mig inte riktigt nöjd med det, så jag började surfa runt på nätet och fick lite mer inspiration. Där fick jag även idén om att trycka en bild på systerdottern i Andy Warhol-stil, ni vet han med de berömda färggranna bilderna av Marilyn Monroe? Jag hittade även ett tips på ett tryckeri med bra utbud och bra priser, www.grimbergstryck.se . Jag har aldrig mött på någon med en sådan servicekänsla, helt otroligt vad de bryr sig om att kunden ska få en bra produkt! Så tusen tack för det Emma!

Jag tycker själv att det är en väldigt bra doppresent, ett färgglatt motiv som ett litet barn kan uppskatta och dessutom något som det kan vara roligt att ha på väggen när man växer upp. Passar säkerligen utmärkt att ge i present vid andra tillfällen också. Om jag och min man får barn, ska vi definitivt trycka upp sådana bilder och ha på väggen! Kanske blir det en bild på oss två tillsammans, speciellt nu när vi bestämt oss för att börja fota mer, vilket ju ökar chansen att vi lyckas få till en bra bild ;). Dock är jag lite orolig över vad min syster och hennes man ska tycka om doppresenten, vet inte riktigt om det är deras stil. Men jag kan i alla fall vara säker på att ingen annan fått något liknande i min familj!

Det enda som var lite knöligt var att canvasduken (kan beställas på poster också, men vi tyckte det var finare med canvas) kom på rulle och att vi därmed var tvugna att montera den på en ram själva. Vi var inne på Clas Ohlson och letade efter en ram, men hittade ingen i en storlek som passade. Så vi köpte en ram som redan hade en duk på och så satte vi vår duk över den. Hittar man en ram, vilket heter kilram, så kan man lättare spänna duken, men med två händer som spände och en som höll i häftptstolen, så funkade det här med!



 

Kommentarer
Postat av: Leia

Haha så sant så.

Kanske för att man vet att man själv slipper ta hand om jobbet när någon är hemma.

Annars måste man ju skynda på så att den inte försvinner & kryper i sängen eller vad som helst sen. :S

Kram

2009-04-14 @ 14:36:10
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt.

vad praktiserade du nånstans?

2009-04-14 @ 19:37:28
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Andy

Grymt fräck doppresent! Snacka om unik och personlig.

2009-06-13 @ 14:50:08
URL: http://doppresent.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0